سقف تالار عروسی، برای برگزاری مراسم باید یکسری مشخصات ویژه‌ای داشته باشد. هر عروس و دامادی آرزو دارند که مراسم عروسی آن‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار شود؛ در نتیجه علاوه بر تهیه سایر موارد عروسی، مطابق با بودجه خود، به دنبال بهترین تالار برای برگزاری مراسم عروسی خود هستند. در کنار دیگر ویژگی‌هایی که یک تالار باید داشته باشد، چگونگی ساخت و تزئین سقف تالار مهم است.

call2 - چگونگی ساخت سقف تالار عروسی

 

Fabric canopy one - چگونگی ساخت سقف تالار عروسی

مشخصات سقف تالار عروسی

سقف تالار عروسی، باید به گونه‌ای ساخته شده باشد که به منظور برگزاری یکسری مراسمات عروسی همچون فیلم‌برداری، تزئین تالار مطابق با سلیقه عروس و داماد و موارد دیگر کاربرد داشته باشد؛ همچنین در صورتی که متراژ تالار بالا است و جمعیت زیادی در آن، جای می‌گیرند می‌بایست سقف آن تا حدی بلند باشد تا آسایش میهمانان فراهم شود و جریان هوا به خوبی در آن برقرار باشد. ازاین‌رو است که در زمان بازدید از تالار به منظور برگزاری مراسم عروسی، توجه به این نکته ضروری است.

معماری تالار پذیرایی باید به گونه‌ای باشد که تمامی قسمت‌های آن اعم از دیوارها، جایگاه ویژه برای سرو شام، جایگاه عروس و داماد و از همه مهم‌تر طراحی سقف آن مطابق با استانداردهایی باشد تا در نگاه اول مشتری را جذب کند؛ همچنین برخورداری از استانداردهای معماری صحیح در ساخت سقف‌ها و دیوارهای تالار جزو ملزومات به حساب می‌آید.

 

03CEDD5B 9A39 4B6E 9CAC 59175218220D - چگونگی ساخت سقف تالار عروسی

سقف پارچه ای تالار و استیج

سازه‌ های مناسب برای ساخت سقف تالار عروسی

نوع سازه مورد استفاده در ساخت تالار، از جمله تصمیمات مهمی است که در ساخت آن بسیار با اهمیت است. به طور کلی سازه‌های ساختمانی به دو صورت سازه‌های چادری و سازه‌های بتنی، تقسیم‌بندی می‌شوند. بین این دو سازه تفاوت‌هایی وجود دارد. به عنوان مثال سازه‌های چادری نسبت به سازه‌های بتنی وزن کم‌تری دارند، در نتیجه کار با آن‌ها راحت‌تر است. این سازه‌ها نسبت به سازه‌های بتنی سریع‌ترکارگذاشته می‌شوند و عمر طولانی‌تری هم دارند. همه این مزایا و دیگر موارد دست به دست هم می‌دهند تا استفاده از سازه‌های چادری برای ساختمان‌هایی که دهانه بزرگ‌تری دارند همچون ساخت تالار بیشتر استفاده شود.

اجرای سقف‌های خیمه ای با استفاده از سازه چادری برای تالار با استفاده از سازه‌های فلزی راحت‌تر انجام می‌شود. این سقف‌ها در برابر هرگونه خطری از جمله زلزله از استحکام بالایی برخوردار است. از آنجا که سقف تالار باید در ارتفاع بلند ساخته شود؛ در نتیجه توجه به نوع سازه برای ساخت تالار از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که ممکن است عدم انتخاب در نوع سازه منجر به پرداخت هزینه‌های زیادی برای تهیه مصالح مورد نیاز ساخت تالار شود.

11 720x480 1 - چگونگی ساخت سقف تالار عروسی

سقف خیمه ای سالن

چگونگی اجرای سقف خیمه ای تالار (سازه چادری تالار)

زمانی که برای ساختن واحدی از سازه‌های خیمه ای استفاده می‌شود به کار بردن سقف‌های پارچه ای در آن بسیار رایج است. از آن جا که مواد تشکیل‌دهنده این سقف‌ها از فلز و پارچه PVC PVDF است از مقاومت بالایی برخوردار هستند. . پارچه پی وی سی انتی UV از متداول‌ترین پوشش مورد استفاده در سقف‌های پارچه ای خیمه ای برای است.

اگر در ساخت سقف خیمه ای تالار  از سقف پارچه ای استفاده شود قیمت تمام شده این مدل سقف با توجه به هزینه  پرداختی برای مصالح   استفاده شده، مبلغ پرداختی برای کارگذاشتن سقف، مبلغ دریافتی برای حمل آن و غیره محاسبه می‌شود.

بکارگیری کناف، در طراحی سقف تالار

امروزه، دکوراسیون داخلی تالار از جمله سقف تالار از دید مشتری بسیار حائز اهمیت است. زمانی که مشتری قدم به داخل ساختمان تالار می‌گذارد، اولین چیزی که تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد نمای داخلی تالار است. دیگر مانند گذشته‌ها نیست که فقط میز و صندلی برای مشتری مهم باشد، بلکه این معماری داخل تالار است که در نگاه اول مشتری را به خود جذب می‌کند. سقف تالار نیز باید طراحی منحصر به فرد و زیبایی داشته باشد و این امکان تنها با مهندسی ساختن تالار، توسط یک معمار و مهندس با تجربه و تحصیل کرده ممکن است. از جمله معماری‌هایی که به سقف تالار شکل زیبایی خواهد داد، استفاده از کناف است. به کار بردن کناف در سقف تالار به همراه نورپردازی، زیبایی دو چندانی را به فضای داخلی تالار می‌بخشد و خاطره‌ای به یاد ماندنی در ذهن میهمانان حاضر در سالن را فراهم می‌کند.

اجرای سقف با بکارگیری کناف، به شکل‌های مختلفی صورت می‌گیرد. بکارگیری هر کدام از این شکل‌ها با توجه به بودجه در نظرگرفته شده، فضای لازم برای اجرای آن و انتخاب طرح آن متفاوت است. در ادامه همراه ما باشید تا با انواع مدل‌های اجرای کناف آشنا شوید.

 

garden tent three - چگونگی ساخت سقف تالار عروسی

خیمه باغ تالار چیست و به چند نوع تقسیم می‌شود؟

 

طرح کناف دایره ای برای سقف تالار عروسی

این مدل کناف، به شکل‌های متنوعی به کار می‌رود. بکار گیری کناف به شکل و فرم دایره‌ای، به سقف تالار عروسی جلوه‌ای لوکس و مدرن می‌دهد. کناف دایره‌ای، با ترکیب نورپردازی متناسب با این طرح، فضای دل‌نشینی را در دکوراسیون تالار ایجاد می‌کند. این مدل کناف را می‌توان با ترکیب چندین کناف دایره‌ای شکل، در اندازه‌های مختلف در کنار هم بکار برد.

wedding hall 3 - چگونگی ساخت سقف تالار عروسی

 

طرح کناف مستطیلی برای سقف تالار عروسی

یکی از شکل‌های بسیار پر کاربرد کناف، طرح مستطیلی آن است. کناف مستطیلی را می‌توان با دیگر شکل‌های موجود ترکیب کرد و طرح تازه‌ای به سقف داد.

wedding hall 4 - چگونگی ساخت سقف تالار عروسی

 

طرح کناف مربعی سقف تالار عروسی

طرح کناف مربعی، شکل ساده‌ای به دکوراسیون داخلی تالار می‌بخشد. این مدل کناف را نیز می‌توان به تنهایی در سقف استفاده کرد یا اینکه آن را با دیگر طرح‌ها ترکیب کرد. استفاده از نورپردازی متناسب با این شکل کناف، فضای داخلی سالن را زیبا می‌کند. از جمله مزایای طراحی دقیق و بروز دکوراسیون داخلی تالار، می‌توان به زیبا بودن نمای داخل تالار اشاره کرد که این امر باعث می‌شود در بین دیگر سالن‌های پذیرایی، مشهور شود و عاملی باشد که مشتریان بیشتری جذب تالار شوند. تمامی این عوامل دست به دست هم می‌دهند که درآمد و سود بیشتری از تالار به دست آید.

 

سخن پایانی

اگر قصد دارید سرمایه خود را در ساخت تالار پذیرایی صرف کنید، این نکته را مدنظر قرار دهید که دکوراسیون بکار رفته در سالن‌های عروسی برای هر زوجی از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی داخلی تالار نیز، مانند جایگاه مخصوص عروس و داماد، دیزاین دیوارها و به خصوص سقف‌های تالار باید بسیار زیبا و دلنشین باشد. چنانچه سقف تالار، معماری خاص و زیبایی داشته باشد، سبب می‌شود مشتری در نگاه اول جذب سالن شود. در صورتی در این خصوص سوالی دارید، می توانید با ما به اشتراک بگذارید و با ما در تماس باشید.

 

call2 - چگونگی ساخت سقف تالار عروسی