آشنایی با آلاچیق مدرن

زمانی که صحبت از آلاچیق می ‌شود؛ بی شک ذهن‌ ها به سمت آلاچیق ‌های چوبی و حصیری می ‌رود. اما امروزه به غیر از این متریال‌ ها، می ‌توان برای ساخت آلاچیق مدرن از پارچه نیز استفاده کرد. اگر شما می ‌خواهید در حیاط و یا روف گاردن ساختمان خود فضایی برای استراحت و دورهمی‌ های خانوادگی خود فراهم نمایید و محیط بیرونی ساختمان خود را زیبا و دلنشین کنید؛ آلاچیق مدرن بهترین گزینه برای شما است.

call2 - انواع آلاچیق مدرن و آلاچیق پارچه ای
مدرن 9 - انواع آلاچیق مدرن و آلاچیق پارچه ای

اشنایی با آلاچیق مدرن

با آلاچیق پارچه ای فضای بیرونی ساختمان را منحصر به فرد کنید

اگر سری به باغ ‌ها ، ویلاها و تفریح گاه های مدرن بزنید؛ قطعا با آلاچیق چادری یا آلاچیق پارچه ای روبرو می ‌شوید. برای ساخت این آلاچیق ‌ها از پارچه کشسان PVC استفاده می‌ شود. در واقع برای ساخت چنین فضا هایی از سازه های پارچه ای PVC استفاده می شود. اما امروزه برای داشتن آلاچیق مدرن با توجه به تکنولوژی سازه های پارچه ای دست شما بازتر است. در واقع با داشتن تنوع بالایی که در انواع آلاچیق ها وجود دارد شما می توانید یک آلاچیق منحصر به فرد برای خود طراحی کنید. شما هر ایده و طرحی که برای طراحی آلاچیق مدرن در ذهن داشته باشید؛ می ‌توانید با سازه های پارچه ‌ای مخصوص که توسط شرکت سازه چادری ایران ساخته می‌ شود؛ برای روف گاردن و حیاط ساختمان خود خلق کنید.

ایده هایی برای طراحی آلاچیق مدرن

آلاچیق های ‌پارچه ای در واقع سازه ‌هایی هستند که اغلب از چهار طرف، باز هستند و از متریال‌ های فلز و پارچه های pvc با خاصیت ضد اشعه فرابنفش خورشید برای پوشاندن سقف جهت ایجاد سایه و کنترل دمای زیر سازه استفاده می‌ شود. جالب است بدانید که در برخی موارد به جای آلاچیق، واژه سایبان نیز استفاده می شود. دلیل نام گذاری آن هم سایه ی دل انگیزی است که توسط آلاچیق ایجاد می ‌گردد.

آلاچیق ‌های مدرن با پارچه و فلز آلومینیوم ساخته می ‌شود. در واقع فلز به عنوان اسکلت آلاچیق بوده و سپس پارچه‌ هایی مخصوص به این کار، بر روی آن به طور مهندسی شده طبق نقشه قرار می ‌گیرد. البته از چوب هم می ‌توان برای ساخت آلاچیق های مدرن استفاده کرد؛ اما از این متریال بیشتر برای طراحی آلاچیق ‌های سنتی بهره برده می‌ شود.

آلاچیق مدرن یا آلاچیق پارچه ای برعکس آلاچیق سنتی به طور غیر منظم در اشکال هندسی و غیر هندسی طراحی می‌ شود. به طور کلی در طراحی آلاچیق مدرن از کمترین زینت و وسایل  تزیینی استفاده می‌ شود و طراح سعی می‌ کند؛ آلاچیقی ساده اما شیک را برای کارفرما طراحی کند. می‌ توان گفت که اکثر آلاچیق های چادری ، سبک مینیمال یا همان سادگی را به دنبال می ‌کنند. لازم است بگوییم که سادگی به معنای معمولی بودن نیست. آلاچیق های پارچه ای  که شرکت سازه چادری ایران برای شما طراحی می ‌کند؛ بسیار خلاقانه، شیک و لوکس هستند.

 

a - انواع آلاچیق مدرن و آلاچیق پارچه ای

انواع آلاچیق مدرن

همانطور که گفته شد، آلاچیق مدرن بسته به ذهن خلاق اجرا کنندگان و سلیقه کارفرمایان در انواع مدل‌ ها طراحی می ‌شود. قابل ذکر است که طراحی آلاچیق‌ های مدرن بسته به شرایط جغرافیایی و اقلیمی متفاوت می‌ باشد. به طور مثال آلاچیق های شهرهای شمالی به دلیل بارش باران، به صورت شیب دار طراحی شده و آلاچیق ‌های مدرن شهرهای جنوبی نیز به دلیل آب و هوای گرم، به نحوی است که حداکثر سایه را ایجاد کند.

انواع مدل های آلاچیق پارچه ای

  • آلاچیق خیمه ای
  • الاچیق زین اسبی
  • الاچیق مدل سان شید
  • خیمه عربی

در ادامه باید بگوییم که اگر به آلاچیق ‌های مدرن بزرگ علاقه مند هستید؛ می‌ توانید مبلمان مدرن تک رنگ همراه با میزهای کوچک مربعی استفاده کنید. اما اگر فضای کافی برای ساخت آلاچیق های بزرگ را ندارید؛ می‌ توانید از صندلی های سفید رنگ ساده استفاده کنید.

همچنین می ‌توانید در کنار آلاچیق مدرن خود یک باربیکیو ساده قرار دهید. لازم است که اشاره کنیم که انتخاب مدل و رنگ مبلمان، صندلی ‌ها، میز و باربیکیو بسیار در طراحی مدرن اهمیت دارد. تا اینجایی که می ‌توانید؛ از رنگ های لاکچری مثل طلایی و نقره ای استفاده نکنید. رنگ وسایل درون آلاچیق باید با رنگ پارچه هارمونی داشته باشد. همچنین مبلمان ‌ها باید بسیار ساده و رنگ روشن و خنثی همچون سفید، خاکستری، طوسی، آبی و زرد کم رنگ و … داشته باشد.

پیشنهاد می ‌کنیم که بعد از نصب آلاچیق پارچه ای، برای طراحی داخلی آلاچیق از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

چادری تراس شرکت آرد و نان1 min - انواع آلاچیق مدرن و آلاچیق پارچه ای

انواع طراحی آلاچیق مدرن

مزیت ‌های طراحی آلاچیق مدرن با پارچه کشسان pvc:

قیمت آلاچیق

آلاچیق پارچه ای از آلاچیق ‌های سنتی که با چوب و سنگ ساخته می‌ شود؛ بسیار کم هزینه تر است. برای طراحی آلاچیق سنتی و کلاسیک باید بودجه ی بالایی را کنار بگذارید؛ اما برای ساخت آلاچیق مدرن به دلیل پیروی از سبک مینیمالی و عدم استفاده از وسایل تزئینی لاکچری، از هزینه ی کمتری نسبت به دیگر سبک ‌ها برخوردار می ‌شود.

مقاوم در برابر شرایط جوی

از دیگر مزیت ‌های آلاچیق پارچه ای این است که به دلیل استفاده از پارچه و فلزی بودن اسکلت آن، در برابر شرایط بد جوی، برف و فشار سنگین بسیار مقاوم است. علاوه بر این، جنس پارچه‌ هایی که برای آلاچیق مدرن به کار برده می ‌شود؛ به نحوی است که نسبت به آلاچیق ‌های چوبی، بیشتر از ورود گرد و غبار، حشرات و …. جلوگیری می ‌کند. همچنین طول عمر مفید آنها بیش از 20 سال است.

نصب راحت و بدون دردسر

قابل ذکر است که نصب آلاچیق ‌های مدرن به دلیل عدم پیچیدگی در طراحی و استفاده از متریال های سبک و کم وزن، بسیار راحت و آسان می باشد. البته شیوه طراحی و نصب آن باید اصولی باشد؛ اما در هر حال نسبت به آلاچیق ‌های سنتی و کلاسیک دردسر کمتری دارد.

جلوگیری حداکثری از ورود گرما و سرما

آلاچیق های پارچه ای بدلیل خواص انتی UV از ورود نور خورشید، گرمای آن جلوگیری می ‌کند و بدین شکل فضایی بسیار مناسب و خنک برای استراحت در گرم ترین روز سال را فراهم می ‌کند.

آلاچیق های پارچه ای که با پارچه و فلز طراحی می‌ شود؛ در برابر برف و باران بسیار مقاومت از خود نشان می ‌دهد. شما با خیال راحت می‌ توانید در سردترین روز سال از آلاچیق های مدرن استفاده کنید. به طور کلی از آلاچیق های پارچه ای در تمامی فصول سال چه در تابستان و چه در زمستان می توانید استفاده کنید و اوقات خوشی در آن فضای آرامش بخش و بسیار لذت بخش تجربه کنید.

ایجاد دکوری زیبا و منحصر به فرد

از دیگر مزایای آلاچیق های پارچه ای این است که فضای بیرونی ساختمان را بسیار خاص و منحصر به فرد می‌ کند. چنین آلاچیق هایی بیشتر برای ساخت فیلم های سینمایی، ساخت کلیپ، عکاسی و … استفاده می ‌شود؛ اما شما با هزینه ای کم می ‌توانید برای محیط باز خود چنین آلاچیق هایی طراحی کنید و دکوراسیون بیرونی ساختمان را شیک و منحصر به فرد کنید.

typ e ref 001 b - انواع آلاچیق مدرن و آلاچیق پارچه ای

ایجاد دکوری زیبا با سازه چادری

انواع کاربرد آلاچیق پارچه ای

شرکت سازه چادری ایران برای بخش ‌های مختلفی از جمله باغ رستوران، باغ مجالس، حیاط منازل ویلایی، محوطه باز آپارتمان های مسکونی، اماکن تفریحی، پارک ها، باغ های شخصی، عمارت و باغ های عکاسی، آتلیه ها، روف گاردن و … انواع مختلفی آلاچیق پارچه ای دارد و جهت استراحت، تفریح، گفتگو، برگزاری دورهمی های خانوادگی، عکاسی و … می توانید از آن ها استفاده کنید.

البته بیشترین کمکی که آلاچیق های مدرن و آلاچیق های سنتی به ما می‌ کند این است که یک فضای کاملا خاص و جدید و همچنین بسیار دل انگیز و صمیمی در هوای آزاد جهت گذراندن اوقات فراغت برای ما می ‌سازد. با آلاچیق می ‌توان چند دقیقه ای از فضای بسته ی خانه دور شد و با نوشیدن یک فنجان چای در بین طبیعت در فصل بهار، تابستان، پاییز و حتی زمستان حس خوبی برای خود ایجاد کنید.

ساخت آلاچیق روف گاردن

یکی از رایج ‌ترین خدماتی که شرکت سازه چادری ایران تا کنون ارائه داده است؛ ساخت آلاچیق مدرن در روف گاردن می باشد. از آنجایی که سبک آپارتمان نشینی رو به افزایش است و استفاده از محوطه ی بیرونی در پایین آپارتمان کمی برای ساکنین سخت است؛ به همین دلیل ساخت آلاچیق در روف گاردن بهترین گزینه محسوب می ‌شود.

اگر سری به آپارتمان های لوکس در شهر خود بزنید؛ بر روی پشت بام آن ها چنین آلاچیق هایی را مشاهده می ‌کنید. جالب است بدانید که در دوران کرونا که دورهمی های خانوادگی در فضای بسته با ترس همراه است؛ از این رو ساخت آلاچیق روف گاردن و یا در همان محوطه باز ساختمان می‌ تواند کارساز باشد و دورهمی ها با ترس کمتری صورت بگیرد.

caesars palace las vegas single mast sppt ptfesfII 1 cc 1024x768 - انواع آلاچیق مدرن و آلاچیق پارچه ای

الاچیق رستوران و کافه

هزینه ی مناسب آلاچیق های مدرن

ساخت آلاچیق مدرن را به حرفه ای ها بسپارید

یکی از مزیت ‌های اصلی آلاچیق های مدرن، نصب سریع و بدون دردسر است. اما باید بگوییم که شیوه ی پیاده سازی آن نیاز به شخصی حرفه ای و کاربلد دارد. در واقع طراحی و نقشه کشی آلاچیق مدرن از یک سو، و نصب آن طبق نقشه از سویی دیگر نیاز به دقت، خلاقیت و مهارت دارد. اگر می‌ خواهید آلاچیقی زیبا و شیک داشته باشید و آن را در کمترین زمان ممکن برای محیط باز ساختمان خود ایجاد کنید؛ پس صفر تا صد کار را به تیم ما بسپارید. مهندسان و متخصصان شرکت سازه چادری ایران ایده های نابی برای شما در نظر دارند.

قیمت آلاچیق مدرن چقدر است؟

قیمت آلاچیق مدرن، به عواملی مختلفی از جمله نوع طرح و نقشه آلاچیق، متراژ مورد نظر، شرایط آب و هوایی، متریال های مورد استفاده از جمله فلز، پیچ و مهره و … بستگی دارد. به همین دلیل نمی ‌توان قیمت شفافی درج کرد. اما شما دوست عزیز برای اطلاع دقیق از قیمت آلاچیق مدرن با توجه به تمامی ویژگی هایی که در ذهن دارید؛ می‌ توانید همین حالا با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در حین گفت و گو، شما را راهنمایی می کنند و مطابق با سلیقه و طرحی که در ذهن دارید؛ زیباترین و خاص ترین آلاچیق مدرن را برای شما خلق می ‌کنند. هزینه های ساخت چنین آلاچیق های نسبت به آلاچیق های کلاسیک و سنتی که با چوب ساخته می ‌شود؛ خیلی کمتر است. ما مطابق با هزینه ای که کنار گذاشته اید؛ آلاچیق ایده آل شما را در کمترین زمان ممکن ایجاد می ‌کنیم.

قیمت آلاچیق مدرن چقدر است؟

 

call2 - انواع آلاچیق مدرن و آلاچیق پارچه ای