سایبان خودرو به منظور محافظت از وسیله نقلیه شما در برابر عوامل طبیعی مثل باد، باران، نور آفتاب مورد استفاده است و مانع از داغ شدن سقف و بدنه ماشین ناشی از تابش نور آفتاب می‌شود.

call2 - کاربرد سایبان خودرو و مزیت‌های آن

همانطور که می‌دانیم به عنوان سایبان خودرو در گذشته از روکش‌هایی برای روی ماشین به منزله محافظت استفاده می‌شد، اما امروزه روش‌های نوینی مانند  سایبان‌های ثابت و متحرک قابل استفاده است.

در این مقاله درباره چگونگی استفاده از این سایبان‌ها، جنس آن‌ها و دلایل محبوبیتشان صحبت می‌کنیم.

چنانچه در جستجوی خرید یکی از انواع مدل‌های این سایبان‌ها هستید و به دنبال مطالب مرتبط درباره آن‌ها می‌باشید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

The use of the car canopy one - کاربرد سایبان خودرو و مزیت‌های آن

سایبان برقی خودرو

با توجه به انواع سایبان خودرو که پیش‌تر گفته شد، نوعی از آن‌ها به صورت برقی است. سایبان‌های برقی به وسیله یک ریموت که سیستم کنترل از راه دور است، کنترل می‌شوند؛ مثلا می‌توان به کمک این ریموت آن ‌را باز کرد یا بست.

علاوه بر این برخی از این سیستم‌ها دارای مکانیسمی هستند که در صورت بارش باران و وزیدن باد به طور هوشمند و با توجه به برنامه‌های پیش‌فرض که از قبل برای ان‌ها برنامه‌ریزی شده است، بسته شوند. مثلا اگر برای آن‌ها وزش ۶۰ کیلومتر بر ساعت تعریف شده باشد، در صورت وزیدن باد با این سرعت این سایبان خودرو بسته شده و از خودرو در برابر این عوامل طبیعی محافظت می‌شود.

مقالات پیشنهادی:صفر تا صد هر آنچه که باید در ارتباط با سایبان پارکینگ بدانید

سنسور باد در سایبان برقی

سنسور باد در آن‌ها به گونه‌ای تنظیم شده است که دارای یکسری قاشقک در اطراف هست و هنگام وزش باد به حالت خمشی به آن‌ها فشار وارد می‌شود و وقتی این فشار باد از حد معینی که برای آن از قبل تعریف شده بیش‌تر باشد، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آن‌ها سنسورهای به کار رفته فعال شده و سایبان بسته می‌شود. به این طریق از تخریب شدن و خرابی سایبان خودرو و سایر خطرات احتمالی جلوگیری خواهد شد.

علاوه ‌بر این برخی از آن‌ها دارای قابلیت accelerometer هستند؛ این سیستم، همان قابلیت شدت سنجی بوده که میزان سرعت باد و شدت وزش آن ‌را ارزیابی می‌کند. اما قابلیت دیگر این‌گونه سایبان‌ها وایرلس است که از طریق همین وایرلس می‌توان آن‌ها را کنترل نمود. همه‌ این ویژگی‌ها به سبب حفظ سایبان خودروی شما در برابر عوامل طبیعی و مشکلات ناشی از آن است.

سایبان اتوماتیک یا چتر خودرو

اینگونه سایبان‌ها دارای یک ریموت کنترل از راه دور هستند. این سایبان‌ها نیز مانند دیگر مدل‌ها، خودرو را در مقابل آفتاب، بارش برف و باران و دیگر خطرات حفظ می‌کنند. این مدل دارای چند قلاب به همراه طناب‌هایی متصل به آن‌ها در اطراف ماشین است که به دلیل جنس نرم و قابل انعطافی که دارد به بدنه خودرو آسیب نمیزند؛ اما در این طناب‌ها، مجموعه سیم‌هایی وجود دارد که استحکام طناب‌ها را حفظ کرده و از دزدیده شدن این چترهای خودرو جلوگیری می‌کند.

این سایبان دارای یک مگنت قوی هست که از بالا به سقف خودرو چسبیده می‌شوند و از طرفی میزان تحمل دمایی در حدود منفی ۲۰ تا مثبت ۵۰ درجه دارند. در سه سایز مختلف ۴ متر، ۴/۶۰ و ۵ متر تولید می‌شوند که برای انواع مختلف ماشین‌ها مورد استفاده باشد. انواع مدل‌‌های آن در چندین رنگ سفید، مشکی و آبی و در وزن ۶ تا ۸ کیلوگرم تولید می‌شوند. این مدل از سایبان‌ها دارای یک باتری قابل شارژ هستند که پس از هر بار شارژ شدن، می‌توانند حدود ۱۰۰ بار سایبان را جمع و سپس باز کنند.

photo 2021 08 31 21 05 02 - کاربرد سایبان خودرو و مزیت‌های آن

 

ویژگی های فنی و ظاهری چتر ماشین اتوماتيک

پارچه این‌ سایبان خودرو بسیار ضخیم بوده و جنس خاصی دارد، با جنس روکش‌های قدیمی که بیشتر پارچه‌ای و نازک بودند متفاوت است. روکش‌های قدیمی هیچگونه محافظت خاصی از ماشین در برابر ضربه، بارش برف و باران و غیره نمی‌کردند و صرفا یک پوشش ظاهری در مقابل آفتاب بوده است. در مقابل، سایبان خودرو‌های جدید در مقابل باران و باد مقاوم است و همچنین سایبان حالت ضدآب را دارا است. از لحاظ فنی و موتوری دارای باتری قابل شارژ بوده که پس از هربار شارژ تا مدت طولانی قابل استفاده است. موتور تعبیه شده در آن دارای توان  ۳۶ تا ۱۰۰۰ وات، دارای خروجی USB، ۵ و میزان تحمل فشار آب به اندازه 350 مگاپاسکال و جنس پایه آلیاژی است.

سایبان دستی ماشین

این‌ سایبان‌ها هم جزو سایبان‌های بسیار پرکاربرد برای ماشین‌ها هستند. سایبان خودرو دستی ریموت کنترل، سنسور یا موارد این‌چنینی ندارند و دارای گیربکس بوده و توسط یک میله به نام هندل کنترل می‌شود. این مدل قیمت مناسب‌تری داشته و در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت برای مکان‌های مختلف تعبیه می‌شوند. انواع مختلفی داشته و از آن‌ها برای پارکینگ در اداره‌های دولتی، دانشگاه‌ها، مدارس و سایر مکان‌ها استفاده خواهد شد. برخی از انواع آن‌ها به صورت شخصی در حیاط و خانه‌های مسکونی کاربرد ویژه‌ای دارند. این سایبان بسته به مدل انتخابی می‌تواند قابل جابه‌جایی باشند.

car parking fabric shade - کاربرد سایبان خودرو و مزیت‌های آن

سخن آخر

در این مقاله درباره مدل‌های مختلف سایبان‌های خودرو که به طور کلی به دو دسته ثابت یا گیربکسی و متحرک تقسیم‌بندی می‌شوند صحبت شد.  همانطور که می‌دانیم مهم‌ترین کاربرد سایبان‌های خودور حفظ وسیله نقلیه در برابر هرگونه آسیب محیطی از جمله وزش باد و بارش باران و خطراتی مثل ضربه خوردن و دزدیده شدن است.

این محصولات می‌توانند برای مصارف دیگری از جمله  آلاچیق نیز مورد استفاده قرار بگیرند. هر شخص با توجه به نوع کاربری و اندازه وسیله نقلیه خود و البته فضایی که در اختیار دارد، می‌تواند یکی از انواع مدل‌های سایبان خودرو را تهیه کرده و از مزایای آن استفاده کند؛ چراکه این سایبان‌ها نسبت به انواع روکش‌های پارچه‌ای که در زمان قدیم استفاده می‌شد کاربردی‌تر بوده و مزایای بیش‌تری را دارا است. ما در ایرانتنت کنار شما هستیم تا بهترین سایبان‌ها را در اختیارتان قرار دهیم. در صورتی که قصد خرید دارید می‌توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

call2 - کاربرد سایبان خودرو و مزیت‌های آن