در واقع پارکینگ ویلا‌‌‌ها ساخته شده با سازه چادری به منظور حفظ وسایل نقلیه شما در برابر باد و طوفان و دیگر مواردی که باعث آسیب زدن به ماشین می‌شود، بسیار کاربردی است. آن‌ها دارای کمترین ستون هستند و دارای یک پارچه از جنس PES-PVC و دارای وزنی حدود ۷۰۰کیلوگرم و مساحتی حدود ۳۰ متر مربع خواهند بود، اما می‌تواند از این مقدار کوچک‌تر یا بزرگتر اجرا شود.

call2 - آشنایی با پارکینگ ویلا با پوشش پارچه ای PVC

این‌گونه پارکینگ‌ها را می‌توان با توجه به فضای حیاط خود و با اندازه‌های مختلف اجرا کرد و همچنین در صورت تمایل برای زیباتر شدن کار، گلدان‌هایی با رنگ‌های متفاوت به آن متصل کرد. به طور کلی آن‌ها برای تما‌می‌ ماشین‌ها چه خودروهای سواری سبک، کامیون و وانت بار‌ها و موتور سیکلت و غیره استفاده می‌شود و برای همه این موارد به منظور محافظت بیشتر خودرو در برابر تابش خورشید در فضای باز حیاط و خانه‌های ویلایی استفاده می‌شود. در مقاله پیش رو درباره پارکینگ ویلا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن و مزایا و کاربردهای آن صحبت می‌شود. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

IMG 4321 - آشنایی با پارکینگ ویلا با پوشش پارچه ای PVC

پارکینگ اماده و لوکس ویلا

توضیحات فنی پارکینگ با سقف پارچه ای PVC:

 توضیحات سازه فلزی:

  • تمام سازه فولاد St37 میباشد
  • تمام سازه رنگ کوره ای می گردد.
  • تمام دیتیل ها و اتصالات فولاد ابکاری شده میباشد.
  • طراحی سازه بر اساس محاسبه برف و فشار و طوفان انجام میگردد.

توضیحات پوشش:

  • غشای پیش تنیده PES
  • لایه PVC
  • لایه PVDF
  • لایه Anti UV (جلوگیری از پوسیدگی و گرمای زیر سازه)
  • پوشش انتی باکتریال و ضد قارچ
  • عمر مفید تخمینی ۲۰ سال
  • مقاوم در برابر ۸۰ سانتی متربرف
  • مقاوم در برابر حرارت
  • مقاوم در برابر طوفان
  • تحمل دمای +۸۰ و -۴۰
  • قابلیت ترمیم
  • روشنایی فضای زیر سازه
  • قابل شستشو
  • دوخت پوشش HF می باشد و به وسیله امواج اولتراسونیک انجام میگردد.

پارکینگ مسقف برای خانه‌ های ویلایی

در خانه‌های ویلایی که پارکینگ دارای سقف در آن‌ها نیست از پارکینگ ویلا و سایبان‌هایی استفاده می‌شود که در نقش همان پارکینگ ویلای مسقف ایفای نقش می‌کند و از ماشین حفاظت‌های لازم را انجام می‌دهد؛ چراکه اگر ماشین به صورت دائمی‌در معرض نور خورشید قرار گیرد، دچار رنگ رفتگی و آفتاب خوردگی می‌شود. پس به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی استفاده از این‌ها بسیار مفید و قابل استفاده است.

جنس و ویژگی پارکینگ‌ های پیش ساخته ویلایی

آن‌ها از قسمت‌های متعددی ساخته شده‌اند، که هر کدام جنس خاصی دارند. به صورت متداول دارای یک تعداد ستون هستند که پایه این پارکینگ‌ها را تشکیل می‌دهند و از جنس آلومینیوم، فولاد، پلی کربنات، فایبرگلاس و دیگر موارد است. این چهارچوب‌ها در اطراف آن با توجه به فضای مورد نظر برای ساختن پارکینگ از اطراف و از یکدیگر فاصله مشخصی می‌گیرند‌. پس از تنظیم کردن پایه آن‌ها نوبت به سقف می‌رسد.

300419045103 option 10 2 - آشنایی با پارکینگ ویلا با پوشش پارچه ای PVC

جنس سقف پارکینگ‌ها

جنس آن‌ها با توجه به کاربرد و مکانی که در دسترس داریم و البته بودجه مورد نظرمان متفاوت است. بعضی از این‌ها برای مکان‌های عمو‌می ‌استفاده می‌شود که در این صورت بهترین جنسی که باید استفاده کرد ایرانیت است؛ زیرا ایرانیت هم دارای ماندگاری بیشتری در مقابل افتاب است و هم دارای قیمت بسیار مناسب‌تری است.

جنس پارچه این پارکینگ ویلا بسته به شرایط آب و هوایی می‌تواند متفاوت باشد، مثلا اگر در هوای مرطوب یا شرجی هستید، ترجیحا ستون‌های آن را اهن با رنگ کوره ای بزنید و بین آلومینیوم، فولاد و آهن، آلومینیوم بسیار بهتر در محیط مرطوب عمل می‌کند. چنان‌چه قصد استفاده از آهن یا فولاد را دارید، بهتر است آن‌ها را ضدزنگ بزنید تا در این محیط‌ها زنگ نزده و در مدت طولانی کاربرد داشته باشد. نورگیر‌های حبابی یکی از بهترین گزینه‌ها برای سقف آن‌ها است. اما هزینه بسیار هنگفتی را شامل می‌شود، اگر برای شما هزینه کار مطرح نیست، این نمونه کار بسیار مناسب و کاربردی است.

photo 2021 05 31 12 11 06 - آشنایی با پارکینگ ویلا با پوشش پارچه ای PVC

جنس سقف پارکینگ‌ های هوشمند

پارکینگ ویلا‌‌‌های هوشمند گزینه مناسبی برای تمام اشخاصی هست که این فکر در ذهنشان نهادینه شده است که این پارکینگ‌های ساده فضای آن‌ها را بسته و اشغال می‌کند؛ زیرا سقف آن‌ها قابلیت بسته شدن، از راه دور را دارد و در مواقع لازم می‌توان آن ‌را بست.

اینگونه پارکینگ‌ها در واقع در محیط کاملا باز دیده می‌شوند، این نوع از پارکینگ‌ها عمدتا از پارچه‌هایی به جنس یو پی وی سی و پلی کربنات هستند؛ در نتیجه به واسطه جنسی که دارند در مقابل نور خورشید مقاوم خواهند بود. در واقع این نوع سقف، پوشش ضد یو وی دارد و در مقابل اشعه خورشید، ترک خوردن، پریدگی رنگ مقاومت دارد. پلی کربنات یک جنسی است که بین پلاستیک و شیشه قرار دارد و در واقع از پلاستیک بسیار مقاوم‌تر است.

photo 2021 05 31 12 11 35 - آشنایی با پارکینگ ویلا با پوشش پارچه ای PVC

مزایای استفاده از پارکینگ هوشمند

پارکینگ هوشمند قابلیت نصب چراغ و هرگونه سیستم روشنایی روی خود را دارد، دارای کنترل از راه دور برای باز و بسته شدن، سیستم و سنسورهای حفاظتی در مقابل هرگونه باد، طوفان، رعد و برق و سایر عوامل طبیعی هست. باتوجه به جنس پلاستیک مقاو‌می‌که سقف آن‌ها دارد گردو غبار موجود در هوا به داخل آن نفوذ نمی‌کند و روی سطح آن می‌نشیند و می‌توان آن‌ را شست‌وشو داد و هنگام باران هم نفوذ ناپذیر است. این مدل پلاستیک دارای وزن بسیار کمی ‌است و در نتیجه فشار زیادی به سازه وارد نمی‌کند. دارای ضخامتی حدود ۲، ۳، ۴ ،۸ و ۱۰ یا ۱۲ میلی‌متر است. این جنس شکننده نیست؛ اما قابلیت خم شدن دارد، ضد ضربه است و هنگام زلزله آسیب نمی‌بیند و در کنار تمام این ویژگی‌ها جنسی نسوز دارد، اما بلافاصله بعد از آتش سوزی ایجاد دود می‌کند.

 

مقالات پیشنهادی: صفر تا صد هر آنچه که باید در ارتباط با سایبان پارکینگ بدانید

 

انواع سقف ‌های ایرانیتی و کاربردهای آن ‌ها

برخی اوقات سقف این پارکینگ‌ هوشمند را از جنس سازه پارچه ای می‌زنند که با توجه به ویژگی‌ها و کاربردهایی که دارند به انواع ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند. در بین این مدل‌های ذکر شده ثابت مزیت‌های بیشتری دارند. برای نمونه بسیار مقاوم و کاملا سبک است و در انواع صاف ومدل دار طراحی می‌شود. این نوع جنس از سقف پارکینگ‌های ذکر شده، نسبت به حرارت عایق  است و به صورت رول کامل یا متری به فروش می‌رسد. علاوه ‌بر این قابلیت نصب اسان هم دارد.

سقف ‌های آلومینیو‌می ‌و کاربردهای آن

از دیگر انواع جنس‌ سقف، برای این نوع پارکینگ، مدل آلومینیو‌می بوده که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است. از لحاظ رنگ‌بندی دارای رنگ‌های مختلفی است و استحکام و مقاومت فیزیکی و شیمیایی بسیار بالایی دارد. این نوع سقف‌ها در برابر اکسید شدن و خاصیت اسیدی در هنگام بارش باران اسیدی از خود مقاومت نشان می‌دهند. نسبت به فولاد و آهن وزن بسیار کمتری دارد اما در مقابل میزان وزن زیادی را تحمل می‌کند.

قیمت پارکینگ ویلا

قیمت آن‌ها بسته به متریال مورد استفاده و آلیاژهایی که در آن استفاده شده، متفاوت است؛ همچنین بسته به میزان تحمل وزن و حتی وزن خود سقف، قیمت‌های مختلفی برای آن قرار می‌گیرد. برای خرید و سفارش این پارکینگ به سایت ایرانتنت مراجعه کنید.

سخن آخر

در این مقاله درباره پارکینگ ویلا که بیشتر در فضای باز و اماکن تفریحی و غیره استفاده می‌شود، صحبت شد؛ همچنین درباره متریال مورد استفاده در هر کدام از آن‌ها، سقف این پارکینگ‌ها و جنسی که در هر کدام می‌تواند استفاده شود، گفته شد. برای ساخت این مدل از پارکینگ، می‌توانید با مشاوران ما در ایرانتنت ارتباط برقرار کنید.

 

call2 - آشنایی با پارکینگ ویلا با پوشش پارچه ای PVC