استفاده از سازه های کششی به عنوان سقف پارچه ای در برخی از کشورهای دنیا با هدف ایجاد سایه گسترده و ایجاد فضاهای زیبا و چشم نواز به کار گرفته شده است. به دلیل سبکی سایبان پارچه ای و امکان اجرای سریع آن و همچنین امکان ایجاد دهانه های بسیار بزرگ باعث شده سازه های پارچه ای گزینه ای مناسب برای سقف رستوران ها، مجموعه های ورزشی و تفریحی باشند.
امکان اجرا سریع و ارزان سقف کششی باعث شده در بسیاری موارد استفاده از آنها به جای سقف های متداول بنایی توجیه داشته باشد. امکان عبور نور از پارچه و در نتیجه روشنایی مناسب داخل فضا در طول روز باعث شده استفاده از سازه های کششی گزینه ای مناسب برای پوشش زمین های ورزشی، رستوران ها و آمفی تئاترها می باشد.
یکی دیگر از ویژگی های سایبان چادری سبکی فوق العاده آن علی رغم مقاومت بالا در برابر نورخورشید، مقاومت بالا در برابر باد ، باران و برف می باشد. سبکی سقف سازه کششی وزن کلی ساختمان را به شدت کاهش می دهد و در نتیجه بار محاسبات پی و سازه به شدت کاهش پیدا کرده و هزینه ساخت مابقی سازه نیز بالطبع کاهش می یابد. مزایای سازه های کششی به عنوان سقف در پمپ بنزین ها و ترمینال ها و همچنین سایبان و المان دکوراتیو به شرح زیر می باشد:
فضای روشن در طول روز
کنترل دمای هوا در زیر سازه به دلیل خواص پارچه
محافظت در برابر اشعه مضر ماوراء بنفش خورشید
مقاوم در برابر پخش شعله
قابلیت تمیز کردن به دلیل خواص پارچه
قابلیت نورپردازی در شب

call2 - سقف پارچه ای کششی

 

 

 

 

کلمات کلیدی: قیمت سازه پارچه ای، قیمت سازه چادری , سازه چادری, سازه چادری رستوران, قیمت سایبان استخر, سقف پارچه ای تالار, آلاچیق خیمه ای, رستوران خیمه ای,قیمت سقف چادری, سازه چادری استخر , فروش سازه پارچه ای، فروش سازه چادری ،قیمت سازه های غشایی، قیمت سازه کششی، شرکت سازه های چادری، نمایندگی سازه های چادری

call2 - سقف پارچه ای کششی