حتما تابه‌حال برای یک‌بار هم که شده به سقف بعضی از استادیوم‌های معروف، کافه‌ها یا برخی از تالارها و استخرها دقت کرده‌اید که این مکان‌ها در زمان خاصی از روز، هنگام باریدن باران و برف یا هنگام گرمای تابستان دارای سقف‌های متحرکی هستند که در چنین شرایطی شروع به باز شدن می‌کنند و آن مکان را مسقف می‌کنند. پس از اتمام آن شرایط سقف متحرک دوباره جمع می‌شود و آن مکان دوباره به حالت اولیه خود برمی‌گردد. سقف‌های متحرک انواع و مدل‌های گوناگونی دارند که قصد ما در این مقاله معرفی سقف متحرک و جمع شونده پارچه ای است. پس برای آشنایی بیشتر با این موضوع با ما همراه باشید.

call2 - هر آنچه که باید در مورد سقف متحرک و جمع شونده پارچه ای بدانید
11111 - هر آنچه که باید در مورد سقف متحرک و جمع شونده پارچه ای بدانید

استفاده از سقف پارچه‌ای برای ایجاد فضایی بی‌نظیر در دکوراسیون منازل

سقف متحرک پارچه‌ ای

همان طور که از اسم سقف متحرک و جمع شونده پارچه ای مشخص است، این سقف از پارچه‌های مخصوصی ساخته شده که با روکش نازک آلومینیومی پوشانده شده‌اند. هر قسمت از این سقف‌ها دارای موتورهای قدرتمند و در عین حال ظریفی هستند که با کنترل از راه دور باز و بسته می‌شوند.

طی روند باز و بسته شدن، لایه‌های سقف با آغاز فعالیت موتور و ارسال نیروی محرکه در ریل‌های آهنی مخصوص خود حرکت می‌کنند. این امر سبب شده سیستم سقف متحرک و جمع شونده پارچه ای بتواند عملکرد فنی مطلوب را در عین زیبایی و لوکس بودن به نمایش بگذارد.

کاربرد آسان و زیبایی سقف متحرک پارچه‌ ای موجب شده که استفاده از آن برای پوشش مکان‌های بدون سقف و روباز از قبیل رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، استخرها بسیار ایده¬آل و منطقی باشد. برای جذابیت و زیبایی بیشتر سقف متحرک و جمع شونده پارچه ای می‌توان آن را با دیواره‌های کشویی از جنس شیشه و یا فلزهای طرح‌دار تلفیق کرد. این ترکیب جدید و زیبا را می‌توان به‌عنوان بهترین گزینه برای پوشش تراس، بالکن، آلاچیق محوطه روف گاردن، سر درب ورودی، پارکینگ خودرو و مکان‌های مشابه استفاده کرد.

2222 1 - هر آنچه که باید در مورد سقف متحرک و جمع شونده پارچه ای بدانید

سقف پارچه‌ای محافظ افراد در برابر باران یا نور خورشید در فضای باز

انواع سقف جمع شونده پارچه‌ای

• :Isola fly یک نوع سقف جمع شو پارچه ‌ای است که اغلب به‌عنوان سقف تراس استفاده می‌شود. از چارچوب‌های براق پی‌وی‌سی باریک و سقف پارچه‌ای ضد آب درست شده و دارای پنج رنگ متفاوت است. به علت باریک بودن چهارچوب سقف امکان سیستم ناودانی و زهکشی مناسب برای عبور آب نیست؛ اما به علت ضد آب بودن پارچه، آب اضافی از حاشیه کناری این سقف دفع می‌شود.

• :Weinor Pergotex از چهارچوب آلومینیومی و پارچه ضد آب درست شده که از مزایای آن مقاومت بالا در برابر باد، باران شدید و برف است. حالت شیب‌دار دارد که سبب هدایت آب به سمت ناودان‌های موجود در این سقف شده و در آخر آب از طریق لوله‌های زهکشی دفع می‌گردد.

• :Med room این سقف جمع شو پارچه ‌ای مناسب برای تراس یا اتاق بیرونی است. از چهارچوب آلومینیومی و پارچه ضد آب درست شده که آب را با سقف شیب‌دار به سمت ناودان هدایت و دفع می‌کند. دارای سه نوع پارچه Fly، Plana و Maki است که بسته به‌جایی که استفاده می‌شود باید از مدل مناسب ایجاد محافظت برای آن محیط استفاده کرد.

3333 2 - هر آنچه که باید در مورد سقف متحرک و جمع شونده پارچه ای بدانید

ایجاد تراس بسیار زیبا و مسقف با سقف پارچه‌ای متحرک

دلایل اصلی استفاده از سقف متحرک

حال که با مفهوم کلی سقف متحرک پارچه‌ ای و انواع آن آشنا شدیم، شاید این سوال به ذهنتان برسد که دلیل انتخاب سقف‌های متحرک و جمع شونده پارچه‌ای چیست؟

سیستم سقف جمع شونده پارچه‌ای شرایط زندگی را بسیار انعطاف‌پذیر می‌کند. به‌طوری‌که به شخص اجازه می‌دهد از محیط‌های موردعلاقه‌اش در تمام فصل‌ها و در هر ساعت از روز استفاده کند و نهایت لذت را ببرد. همچنین در بعضی از مکان‌ها، این سقف متحرک با سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ترکیب می‌شود و این ویژگی سبب شده تا این سقف گزینه مناسبی برای شهرهایی با شرایط اقلیمی متغیر و غیرقابل‌پیش‌بینی باشد.

این سیستم متحرک به‌طور خاص برای محافظت از فضاهای بیرونی در شرایط آب و هوایی متغیر ساخته شده است. در حالی که سرپناه امنی در شرایط مختلف بوده ترکیب آنها با نورپردازی سبب ایجاد جذابیت بصری می‌شود که برای هر مکانی زیبا هستند و می‌تواند تغییر منحصربه‌فرد در دکوراسیون ساختمان‌ها ایجاد کند.

توانایی جمع‌کردن سقف یکی دیگر از دلایلی است که سبب ایجاد جریان هوای بیشتر می‌شود. همچنین احساس خاص و منحصربه‌فرد بودن در فضاهای بدون سقف را برای شخص به ارمغان می‌آورد. با جمع‌کردن این سقف‌ها به‌صورت نیمه، علاوه بر اینکه در طول روز سایبان ایجاد می‌شود و فرد را از آفتاب محافظت می‌کند سبب می‌شود فرد همچنان از حضور در فضای آزاد و خارج از خانه لذت ببرد.

همه سقف‌های متحرک و جمع شونده پارچه‌ای در برابر آب باران مقاوم هستند. بسیاری از آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌آسانی با آب اضافی حاصل از برف و باران مقابله می‌کنند. سیستم هدایت آب به طرفین و سیستم‌های زهکشی یکپارچه در تمام طول سقف که آب را نگه داشته و روی زمین می‌ریزد، مهم‌ترین سیستم‌های دفع آب در این سقف هستند.

برخی مدل‌های دیگر این نمونه سقف‌های پارچه‌ای دارای شکل چندضلعی هستند که این اضلاع دارای استانداردهای خاصی بوده که علاوه بر زیبا و خاص بودن مانع تجمع آب بر روی سقف می‌شوند.

 

4444 - هر آنچه که باید در مورد سقف متحرک و جمع شونده پارچه ای بدانید

ایجاد فضای باز بسیار زیبا در کافه‌ها، رستوران‌ها و منازل با سقف متحرک

مزایای سقف متحرک

• عملکرد ساده: به‌راحتی با یک کلید، سویچ و یا کنترل از راه دور باز و بسته می‌شوند.

• دسترسی آسان: به‌ویژه برای مکان‌هایی که سقف باید با فاصله زیاد نصب شود یا دارای برجستگی بسیار گسترده است، نحوه کار و نصب و فعالیت این سقف به‌گونه‌ای طراحی شده که کار را راحت کرده است.

• کارایی چند واحدی: در عین حال که سقف متحرک از چندین قسمت تشکیل شده است، کنترل‌های موتوری به اپراتورها اجازه می‌دهد تا سقف را به‌طور هماهنگ باز یا جمع کنند.

• علاوه بر موارد بالا به مقرون‌به‌صرفه بودن، ایمنی بالا، دوام و ماندگاری بی‌نظیر نیز باید اشاره کرد.

نتیجه‌گیری

برای اینکه بتوانید در فصل‌های مختلف سال از فضای بیرونی ساختمان استفاده کنید، انتخاب سقف متحرک و جمع شونده پارچه ای بهترین گزینه خواهد بود. این سقف پارچه‌ای به‌راحتی می‌تواند آب باران را دفع کند و مانع از تابش مستقیم آفتاب شود. اشکال متنوع این سقف پارچه‌ای به‌کارگیری آن در هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، منازل، اطراف ساحل و محیط‌های مشابه را فراهم می‌کند.

call2 - هر آنچه که باید در مورد سقف متحرک و جمع شونده پارچه ای بدانید