یک سقف ثابت که ممکن است به‌ صورت جمع شونده از جنس پارچه باشد را سایبان پارچه‌ای می‌گویند. سایبان پارچه‌ای در حال حاضر به دو صورت دستی و برقی طراحی و تولید می‌شود که می‌تواند در بیرون از ساختمان قرار بگیرد یا به قسمت‌های خارجی دیواره ساختمان متصل گردد. پارچه‌هایی که برای ساخت سایبان پارچه‌ای استفاده می‌شود انواع مختلفی دارد مثل برزنت، پلی‌استر یا پنبه، پی‌وی‌سی و غیره تولید و در بازار عرضه می‌گردد. سایبان‌های طراحی شده به‌ صورت‌های مختلف با استفاده پارچه‌های تهیه شده و با سلیقه مشتری دوخته می‌شود و بعد از انجام دوخت در قاب مورد نظر سایبان قرار می‌گیرند. بهتر است بدانید اولین سایبان‌های پارچه‌ای در مصر باستان تولید و طراحی شد.

call2 - هرآنچه که باید در مورد سایبان پارچه ای بدانید

این نوع سایبان‌ها بسیار عظیم بودند و در گرمای بسیار شدید از آن‌ها استفاده می‌شده است. جنس بیشتر سایبان‌هایی که در مصر باستان تولید می‌شد از کتان بود و بعد از گذشت زمان و تولید پارچه‌های بهتر به شکلی جدید برای عرضه به مشتری تولید و طراحی شد. برای تهیه بهترین نوع سایبان می‌توانید به سایت IRANTENT.COM مراجعه نمایید و از میان سایبان‌های موجود بهترین نوع محصول را انتخاب نمایید.

20170829 114105 scaled - هرآنچه که باید در مورد سایبان پارچه ای بدانید

 

 

مزایای استفاده از سایبان پارچه ‌ای

بعضی از سایبان‌های پارچه ویژگی جمع شدگی را دارند که در هنگام باران یا هوای بسیار آفتابی می‌توان آن‌ها را باز کرد و برای جلوگیری از خیس شدن و یا آفتاب‌سوختگی از آن‌ها استفاده کرد. بر اساس تحقیقات انجام شده، هوایی که در زیر یک سایبان قرار دارد بیست درجه خنک‌تر از محیط بیرون می‌باشد؛ در نتیجه سایبان‌ها در گرما و باران و حتی برف می‌توانند محافظ‌های خوبی برای ما باشند. علاوه بر این سایبان‌ها چه به ‌صورت ثابت یا برقی بهترین محصول برای جلوگیری از آسیب وسایل می‌شوند برای نمونه می‌توانند از رنگ قالی‌ها حفاظت نمایند تا رنگ آن‌ها تغییر نکند و لوازم خانگی یا حتی خودرو در زیر آفتاب بسیار داغ دچار آسیب نشوند.

همچنین اگر در حیاط خانه خود آلاچیق و محلی برای استراحت روزانه ندارید می‌توانید از سایبان‌های پارچه‌ای استفاده نمایید که باعث ایجاد یک فضای زیبا در دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی می‌شود. با استفاده از یک سایبان پارچه‌ای می‌توانید یک طراحی زیبا در محیط بیرونی خانه ایجاد کنید و فضا سبز لذت ببرید. علاوه بر موارد گفته شده می‌توان گفت سایبان پارچه‌ای پناهگاهی در محیط زیست است که می‌توان در هوای بسیار آفتابی، هنگام باران‌های شدید و بادهای طوفانی از آنها استفاده کرد.

این نوع سایبان‌های پارچه‌ای دارای وزن سبک و دوام بالایی هستند و در رنگ و ظاهر آن‌ها تنوع زیادی وجود دارد. سازه سایبان‌های پارچه‌ای به آسانی و در مدت کوتاهی ساخته می‌شوند. جنس نوع پارچه سایبان‌های پارچه‌ای به گونه‌ای است که با محیط زیست سازگار است و آسیبی به محیط وارد نمی کند، این نوع محصول با فناوری‌های سنتی ساختمان‌ها مثل فولادی، شیشه‌ای و سیمانی سازگاری بسیاری دارد. بهتر است بدانید تعمیر پارچه و حتی سازه بسیار آسان است و با وسایل اولیه قابل تعمیر هست.

1598854753215tensile structure - هرآنچه که باید در مورد سایبان پارچه ای بدانید

انواع سایبان پارچه‌ ای

سایبان‌های پارچه‌ای در دو نوع طراحی و تولید می‌شوند، نوع ثابت و نوع متحرک. سایبان‌های متحرک خود انواع مختلفی دارند مثل دستی، برقی و موتوردار که در ادامه این مطلب به‌ صورت مختصر به هر کدام می‌پردازیم.

مدرن 4 - هرآنچه که باید در مورد سایبان پارچه ای بدانید

سایبان های پارچه‌ ای ثابت

این نوع سایبان‌ها اسکلتی ثابت دارند و در بیشتر موارد در سقف پارکینگ‌ها یا قسمت‌هایی از حیاط خانه که نیاز به پایین و بالا کردن سایبان نیست، استفاده می‌گردند.

a - هرآنچه که باید در مورد سایبان پارچه ای بدانید

سایبان پارچه ‌ای متحرک

سایبان‌هایی که به‌ صورت متحرک طراحی می‌شوند، به‌ شکل برقی و دستی تقسیم‌بندی خواهند شد. نوع دستی این سایبان‌ها توسط یک میل‌لنگ باز و بسته می‌شود اما نوع برقی سایبان‌های پارچه‌ای با استفاده از یک موتوربرقی پایین و بالا می‌شوند. البته ممکن است این موتوربرقی که به سایبان اتصال پیدا کرده است با استفاده از یک ریموت کنترل نیز تنظیم شود و بتوان با استفاده از ریموت سایبان را در حالت باز یا بسته قرار داد. بهتر است بدانید هر کدام از این سایبان‌ها چه برقی متحرک و چه نوع ثابت بر اساس قیمت نوع پارچه بکار گرفته در آن‌ها متفاوت است.

کاربرد سایبان پارچه‌ای

سایبان‌های پارچه‌ای معمولاً برای محیط‌های بزرگ و روباز استفاده می‌گردد؛ اما می‌توان به‌ عنوان پوششی برای استخرهای روباز، ایجاد کردن المان‌هایی که در شهر وجود دارد، ایجاد کردن سایبان در ویلاها و منازلی که حیاط بسیار بزرگ دارند، ایجاد کردن سازه‌ها به‌ صورت موقت در نمایشگاه‌ها و جدا کردن فضاهای وسیعی که در نمایشگاه‌ها وجود دارد، از آن‌ها استفاده کرد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت سایبان پارچه ای

بسیاری از افراد که تصمیم به خرید سایبان پارچه‌ای را دارند به دنبال یک سایبان مناسب و با کیفیت خوب هستند؛ اما قبل از خرید سایبان پارچه‌ای باید به عوامل تاثیر گذار بر قیمت نیز توجه کرد. اولین موضوع که در قیمت سایبان‌های پارچه‌ای تاثیرگذار است، کیفیت پارچه است، که هر چه پارچه مناسب و کیفیت بهتری داشته باشد، روی قیمت نیز تاثیر می‌گذارد.

از موارد دیگر که در قیمت سایبان پارچه‌ای تاثیرگذار است، فروشگاه‌های اینترنتی هستند که فروش سایبان‌های پارچه‌ای را انجام می‌دهند، شما می‌توانید با مراجعه به سایت IRANTENT.COM بهترین سایبان پارچه‌ای را انتخاب نمایید و سپس خرید کنید. بهتر است بدانید یک سایبان خوب معمولا پارچه از جنس برزنت داشته و در برابر آفتاب یا باران مقاومت بالایی دارد؛ به علاوه اینکه این نوع پارچه در رنگ‌های متنوع نیز برای طراحی یک سایبان پارچه‌ای قابل خریداری هستند و در برابر اشعه خورشید که تابش بالایی دارد، بسیار مقاوم است و به راحتی آسیب نمی‌بیند.

 

کلام آخر

سایبان‌های پارچه‌ای یک سقف ثابت یا متحرک هستند که برای ایجاد سایه در مناطق و فضاهای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند. سایبان‌های پارچه‌ای به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که شامل نوع ثابت و متحرک است. متحرک در دسته‌بندی برقی و دستی قرار می‌گیرد. از مزایای استفاده از سایبان پارچه‌ای می‌توان به تغییر دما در زیر سایبان اشاره کرد؛ زیرا دما در سایبان تا حدود بیست درجه خنک‌تر از فضای بیرون است. در صورتی که قصد خرید این نوع سایبان‌ها را داشتید می‌توانید به سایت ایرانتنت مراجعه کرده و محصولی را که مورد نیاز شما هست را انتخاب و سفارش دهید

call2 - هرآنچه که باید در مورد سایبان پارچه ای بدانید