دنیای امروزی با دنیای چند دهه پیش کاملاً متفاوت است، زیرا بشر دیگر مجبور نیست که خیلی از سختی‌ها را تحمل کند و خیلی راحت به‌خاطر پیشرفت علم، کارهایش در سریع‌ترین زمان ممکن به انجام می‌رسد. یکی از چیزهایی که توسط علم و تکنولوژی موردتوجه قرار گرفته است، ساخت پارکینگ آماده است.

call2 - هرآنچه در مورد پارکینگ آماده باید بدانید

مهم‌تر از همه اینکه امکانات آن‌قدر زیاد است که کمتر افرادی را پیدا می‌کنید که در زندگی معمولی خود و انجام کارهای روزمره دچار مشکل باشند. شاید تا چند سال پیش اصلاً این موضوع برایتان قابل‌تصور نبود، اما امروزه چنین چیزی امکان دارد. این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا با پارکینگ آماده خودرو بیشتر آشنا شوید.

پارکینگ از پیش آماده چیست؟

شاید با نام این پارکینگ تا حدی حدس زده باشید که پارکینگ کاملاً آماده چیست. فرض کنید به یک کشور یا شهر دیگر سفر کرده‌اید و می‌خواهید مدت زمانی را در آنجا ساکن شوید اما شاید به‌خاطر بودجه مالی و یا مشکلات دیگر نتوانید خانه خریداری کنید که حیاط و یا پارکینگ مناسبی داشته باشد.

1111 2 - هرآنچه در مورد پارکینگ آماده باید بدانید

سایه‌بان به‌عنوان پارکینگ آماده

خب به نظر شما در چنین شرایطی چگونه می‌توانید امنیت ماشین خود را حفظ کنید و آن را در برابر باران و برف یا هر مشکل دیگری مصون بدارید؟ دقیقاً همین جاست که پارکینگ آماده به دادتان می‌رسد. یعنی می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن این سازه را برای خودرو خود تجربه کنید. این پارکینگ که به‌راحتی درست می‌شود و یک سایبان کاملاً قدرتمند روی خودروی شما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که در برابر مشکلاتی مثل بادوباران و برف در امان باقی بمانید.

مهندسان با پیشرفت تکنولوژی و افزایش اطلاعات و آگاهی‌شان توانسته‌اند پارکینگ خودرو را به‌صورت آماده تعبیه کنند. پارکینگ‌هایی که قابل‌حمل و نقل و جابه‌جایی هستند؛ دقیقاً شبیه کیوسک‌هایی که شکل خانه بوده و می‌توانید آن را در سفر با خودتان همراه کنید، این پارکینگ‌ها هم قابل جابه‌جایی و تغییر مکان هستند.

photo 2021 08 31 21 05 02 - هرآنچه در مورد پارکینگ آماده باید بدانید

حتی شاید در بسیاری از ادارات دولتی یا خصوصی از این پارکینگ‌ها استفاده کنند؛ پارکینگ‌هایی که دیواره و سایبان متحرک دارند و می‌توان در هر جایی از آنها استفاده کرد. احتمالاً بسیاری از شما با این پارکینگ‌های آماده مواجه شده‌اید اما متوجه نشده‌اید که این پارکینگ‌ها قابل‌حمل و نقل هستند.

مزیت وجود پارکینگ آماده ماشین چیست؟

پارکینگ آماده ماشین باعث می‌شود که بتوانید در هر جایی که خواستید، پارکینگ بنا کنید؛ بدون اینکه مجبور باشید از قبل زیرساخت‌هایی را در نظر بگیرید. حتی این موضوع برای زیبایی شهر و فضای سبز اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا این پارکینگ‌ها را در هر جا که بخواهند طراحی می‌کنند و در صورت نیاز آنها را بر می‌دارند تا به فضای سبز یا جلوه شهر آسیبی وارد نشود.

آیا پارکینگ از پیش آماده انواع مختلفی دارد؟

فکر نکنید که منظور از این سازه چیز خیلی ماورایی است. گاهی اوقات همان سایه بام‌هایی که روی اتومبیل‌ها یا حتی برای استخر استفاده می‌کنند، نقش پارکینگ¬های آماده را دارد. یعنی شاید بتوان به بعضی از سایه‌بان‌های خودرو، پارکینگ از پیش آماده هم گفت.

برای این پارکینگ‌ها سازه‌های متحرک و قابل جابه‌جایی تعبیه شده است. بعضی از آنها نیز سازه چادری شکل دارند و فقط یک محیط سایه را برای ماشین ایجاد می‌کنند و در برابر باد و طوفان و باران و برف مقاوم هستند. کافی است که شما تصمیم به داشتن پارکینگ‌های آماده بگیرید. سپس متصدیان می‌توانند در محلی که تعیین کرده‌اید، این پارکینگ‌ها را برایتان نصب کنند؛ بدون اینکه درگیر مشکلات سخت و طاقت‌فرسای بنایی باشید و مجبور باشید که کثیفی و گردوخاک ساخت‌وساز را تحمل کنید.

33333 1 - هرآنچه در مورد پارکینگ آماده باید بدانید

پارکینگ آماده در حیاط منزل

اما به‌طورکلی دسته‌بندی پارکینگ‌های آماده شامل پارکینگ خیابانی، پارکینگ زیرزمینی، پارکینگ پشت‌بامی، پارکینگ سطحی، پارکینگ مکانیکی، پارکینگ چندطبقه می‌شود. همچنین دربرگیرنده پارکینگ مربوط به وسیله‌های نقلیه عمومی، پارکینگ هوشمند و پارکینگ تجاری است. اما تمام این‌هایی که نام بردیم؛ همگی پارکینگ آماده محسوب می‌شوند اما کاربرد آنها، محل قرارگیری‌شان، مواد ساختشان، کیفیتشان و ظرفیتشان با دیگری متفاوت است.

آیا پارکینگ از پیش آماده را می‌توان در حیاط خانه نصب کرد؟

بله. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این پارکینگ¬ها این است که می‌توانید آن را در هر سایزی در حیاط خانه خود تجربه کنید. به این صورت که دیواره‌ها یا سایبان‌هایی را به‌عنوان پارکینگ آماده در حیاط خانه تعبیه می‌کنند را می‌توانید جای آن را برای هرچند ماشین که می‌خواهید آماده کنید. در این زمان شما می‌توانید یک پارکینگ از قبل آماده شده داخل حیاط خود داشته باشید، بدون اینکه از قبل جایی برای آن در نظر گرفته باشید.

به همین دلیل این پارکینگ¬هایی که از قبل ساخته و آماده شده¬اند، برای خانه‌های ویلایی بسیار عالی و مناسب است. زیرا اگر خانه ویلایی هنگام ساخت، محلی برای پارکینگ جا نگذاشته باشد، خود ساکنان خانه می‌توانند محلی را در حیاط مشخص کنند و آن را به‌عنوان پارکینگ برای هر تعداد ماشینی که فضا اجازه می‌دهد، استفاده کنند.

قابلیت‌ها و ویژگی‌های پارکینگ از پیش آماده

هنگامی که صحبت از این محصول می‌شود، احتمالاً فکر می‌کنید که همه چیز از قبل آماده شده است و شما هیچ فرصتی برای تغییر و جابه‌جایی ندارید اما در اشتباه هستید. مهم‌ترین قابلیت و ویژگی پارکینگ، این است که آن را به صورتی که می‌خواهید می‌توانید تغییر دهید. به‌عنوان‌مثال خط‌کشی که در پارکینگ‌های آماده وجود دارد، قابل جابه‌جایی است و می‌توانید آن را تغییر داده و فواصل مشخصی را برای ماشین‌ها در نظر بگیرید.

44444 - هرآنچه در مورد پارکینگ آماده باید بدانید

پارکینگ آماده در پارک ها

کسانی که در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنند، می‌توانند در بیرون از منزل مثلاً در محوطه جلوی خانه پارکینگ‌هایی را در نظر بگیرند که سقف و سایبان دارد. سپس خط‌کشی‌ها را باب میل خودشان و باتوجه‌به سایز ماشین تعبیه کنند تا هر کس بتواند سر جای خودش ماشین را پاک کند. بهتر است بدانید که این عامل جلوگیری کننده تنش بین ساکنان یک ساختمان است و باعث می‌شود که شما بتوانید از فضای جلوی منزل خود نیز به شکل بهینه استفاده کنید.

جمع‌بندی

با وجود تمام توضیحاتی که در مورد پارکینگ آماده دادیم، احتمالاً متوجه شدید که وجود آنها چقدر می‌تواند به نفعتان باشد و یک راهکار اسان برای جلوگیری از مشکلاتی باشد که خودرو خودتان را تهدید می‌کند. مهم‌تر از همه اینکه می‌توانید این پارکینگ‌ها را در هر جایی که اراده کردید، داشته باشید.

call2 - هرآنچه در مورد پارکینگ آماده باید بدانید