انواع مدل های پارکینگ را قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم. اهمیت وجود پارکینگ برای افرادی که صاحب یک ماشین هستند، به مراتب بیشتر است. پارکینگ مناسب که بتواند محافظت کلی از یک خودرو را داشته باشد، به‌عنوان مهم‌ترین مکان‌ها برای قراردادن ماشین‌ در آن است.

call2 - انواع مدل های پارکینگ را بشناسید!

پارکینگ‌ها با توجه به نوع ساخت خود، انواع مختلفی دارند که افراد باتوجه به نوع کاربردی و موارد مختلفی، نسبت به انتخاب هر یک از آن‌ها اقدام می‌کنند. مجموعه شرکت سازه چادری ایران، در نظر دارد تا به معرفی انواع مدل های پارکینگ اشاره کند.
همچنین پارکینگ‌های مختلف را از جهت نوع کاربری مناسب مورد بررسی قرار دهد. پس پیشنهاد می‌شود برای آگاهی بیشتر با این مجموعه همراه شوید.

11111 3 - انواع مدل های پارکینگ را بشناسید!

سایبان پارکینگ منازل

اهمیت پارکینگ ماشین

آماده‌سازی مکانی سرپوشیده برای قرار دادن خودروها، از ضروریات است. محافظت از خودرو در برابر اشعه ماورابنفش در تمام فصول سال نیز مهم‌ترین وظیفه‌ای است که پارکینگ سایه‌بان انجام می‌دهد. نگهداری تمام خودروها در شرایط مطلوب و طبق نیاز مشتری نیز در این میان بسیار مهم است. افزایش طول عمر خودرو نیز در استفاده از پارکینگ سایه‌بان اهمیت ویژه‌ای دارد.

سازه‌های این نوع پارکینگ بر حسب سلیقه مشتری در رنگ و طرح‌های متفاوت تولید شده و مورداستفاده قرار می‌گیرد. ایجاد محیط خنک و استفاده از مواد با تراکم بالا و توجه به حفظ رنگ بدنه خودرو از مزایای مفید، پارکینگ سایه‌بان هستند.

ویژگی‌های مهم سایبان پارکینگ

انواع مدل های پارکینگ، وزن سبک و کاربردی آن‌ها و امکان برپاکردن پارکینگ در هر منطقه و بنا به خواسته فرد از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که باعث شده‌اند این سایبان‌ها محبوبیت زیادی در بین خودروسواران عزیز پیدا کنند. از این سایبان‌ها در پارکینگ‌های اداری و منازل استفاده می‌شود.

برای طراحی و ساخت این سایبان‌ها از آخرین تکنولوژی و موادها استفاده شده است. انواع ثابت و سیار این پارکینگ‌ها نیز کاربردی بودن آن‌ها را دوچندان کرده است. البته بهتر است به این نکته توجه کافی داشته باشید که سایبان‌های ثابت به‌خاطر استفاده از متریال‌های محکم و باکیفیت طول عمر بیشتری نسبت به سایبان متحرک دارند.

2222 5 - انواع مدل های پارکینگ را بشناسید!

محافظت از خودرو با سایبان

مقاومت سایبان

سایبان پارکینگ از نوع ثابت در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله مقاومت بسیار زیادی دارد، البته نسبت به نوع متحرک قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. طراحی تمام سایبان‌های مورداستفاده برای خودروها، بر اساس اصول و مقررارت خاص مهندسی انجام می‌گیرد.

به‌همین دلیل است که باتوجه به مقاومت بالای آن‌ها، سازه سبک و قابل حملی هستند. در ساخت این نوع پارکینگ‌های کاربردی از موادی مانند فولاد ساختمانی نرم برای اسکلت و برای سقف سایبان از ورق UPVC استفاده می‌کنند. این مواد از برترین و مقاوم‌ترین مواد در جهت ساخت و ساز هستند.

شرکت سازه چادری ایران طراح و اجراکننده انواع مدل های پارکینگ‌ سایبان در ایران است و انواع پارکینگ‌ ماشین، در سبک سیار و متحرک را با بهترین کیفیت به متقاضیان گرامی عرضه می‌کند. کیفیت بالا و قیمت مناسب شعار مختص به این مجموعه است و تا به‌حال توانسته به‌بهترین شکل ممکن، محصولات کاربردی زیادی ارائه کند.

انواع پارکینگ‌های خودرو

انتخاب انواع مدل های پارکینگ‌، بنا به استاندارد و یا سفارشی بودن سایه بان پارکینگ متفاوت است. تنها نکته مهم در انتخاب انواع پارکینگ خودرو، محافظت خودرو از تابش مستقیم نور خورشید که در بسیاری از شرایط می‌تواند برای بدنه خودرو بسیار مضر باشد و مراقبت خودرو از عوامل محیطی دیگر مانند برف و باران، است. ساختار و سبک سایه‌بان دو عامل بسیار مهم در انتخاب انواع پارکینگ ماشین هستند.

3333 3 - انواع مدل های پارکینگ را بشناسید!

سایه بان کنسولی

سایه‌بان کنسولی

از پارکینگ سایه‌بان کنسولی تحت عنوان سایبان‌های بدون ستون نیز نام می‌برند. طراحی جذاب و منظم این نوع پارکینگ باعث شده است تا هیچ‌گونه فرایند پیچیده‌ای برای ساخت، نیاز نباشد. از ویژگی‌های بسیار مهم در این نوع سایه‌بان این است که افراد زمان زیادی برای برپاکردن این سایبان صرف نمی‌کنند.

سایبان نوع هرم

در انواع پارکینگ خودرو، سایبان پارکینگ از نوع هرمی و یا چتری که یک سبک عالی و مطلوب است، برای استفاده در مجتمع‌های تجاری و مسکونی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در طراحی و تولید این نوع سایبان‌ها، ایده‌های جذاب و متفاوتی صورت می‌گیرند که علاوه بر جنبه اصلی محافظت، جنبه بصری قابل توجهی نیز مشاهده خواهد شد.

در نوع هرمی یا چتری از پارکینگ، یک پایه در میان وجود دارد و طبق اندازه سایبان می‌تواند برای دو یا بیشتر از آن، سایه ایجاد کند. کاربردی بودن این نوع پارکینگ باعث شده است که افراد تمایل زیادی برای استفاده از این نوع پارکینگ‌ها داشته باشند.

سایبان از جنس صفحات خورشیدی

طراحی و ساخت این نوع سایبان‌ها دو منظوره است. علاوه بر اینکه حفاظت اصولی و مناسب از خودروها در داخل این سایبان صورت می‌گیرد، با استفاده از پنل یا همان صفحات خورشیدی می‌توان انرژی خورشیدی را در جهت مصارف مختلف و برای همان خودروها و یا موارد دیگر استفاده کرد.

4444 1 - انواع مدل های پارکینگ را بشناسید!

سایبان پنل خورشیدی

سایبان پارکینگ جی آر پی

از انواع مدل های پارکینگ، می‌توان به پارکینگ GRP اشاره کرد. جنس موجود در ساختار این نوع پارکینگ‌ها از پلاستیک مقاوم است. لمینت کامپوزیت با استفاده از فیبر شیشه‌ای از مشخصات بارز این نوع پارکینگ‌ها است. مشخصات ظاهری پارکینگ GRP مانند شیشه است. تنوع رنگی مختلف در طراحی و تولید این نوع پارکینگ بسیار موردتوجه است و انواع شفاف و مات آن نیز وجود دارد.

پارکینگ سایبان پارچه‌ای

به‌نظر می‌رسد این نوع از سایبان پارکینگ، انعطاف‌پذیری بسیار زیادی دارد و مانند یک مانع محکم و مقاوم وظیفه خود را در قبال حفظ خودرو در برابر عواملی مانند خورشید ایفا می‌کند. از این نوع سایبان می‌توان در محدوده کم وسعت استفاده کرد و برای مراقبت از یک یا دو ماشین کاربرد دارد و برای حفاظت از ماشین‌های دیگر باید از سایبان‌های مخصوص استفاده کرد.

سایبان‌های دو طرفه

در این سایبان یک پایه در سرتاسر مکان نصب شده است و دو طرف پارکینگ سایبانی توسط شیشه و یا حائلی از هم جدا شده‌اند که خودروها به‌صورت ردیفی از اول تا آخر سایبان و در هر دو طرف قرار گرفته‌اند.

55555 - انواع مدل های پارکینگ را بشناسید!

اهمیت وجود سایبان

کلام آخر

هدف موردتوجه در این مقاله معرفی انواع مدل های پارکینگ بود. تمام نکات مرتبط با انواع پارکینگ ماشین به بهترین شکل ممکن موردتوجه قرار گرفت. سایبان‌های سیار و متحرک نیز در این بخش توضیح داده شد تا افراد با خیال راحت نسبت به خرید و استفاده از این نوع پارکینگ‌ها اقدام کنند و خودروهای خود را از گزند برخی عوامل رهایی دهند. قیمت مناسب و کیفیت مواد استفاده شده در این نوع پارکینگ‌ها افراد را بر آن می‌دارد تا فکر خرید این نوع سایبان‌ها را در سر داشته باشند.

call2 - انواع مدل های پارکینگ را بشناسید!