سازه چادری چیست

سازه‌ چادری یا همان سازه غشایی که سازه پارچه‌ ای نیز نامیده می‌شود، از مجموعه‌ ی سازه‌ های فضایی هستند. سبکی، شفافیت و زیبایی و انعطاف در ایجاد طرح های زیبا و نوین، رشد بسیار زیادی در ساخت و تولید بناهای جدید داشته است. کاربردهای مختلف این سازه ها در مصارف مختلف تجاری، اداری، ورزشی و … یا به شکل سایه بان در فضاهای عمومی و شهری دارد.

call2 - سازه چادری چیست

ویژگی های سازه چادری چیست

ویژگی‌های سازه های چادری ارتباط مستقیم با مواد سازنده این نوع سازه‌ها دارد. ساخت و تولید مواد کامپوزیت از الیاف و پلیمرها با طیف گسترده ای از خواص فیزیکی، مکانیکی و سازه‌ ای امکانات متعددی را پیش روی طراحان قرار داده است. تفاوت‌های این محصولات در اندازه، وزن و ویژگی هایی از جمله مقاومت در برابر گسیختگی، مقاومت در برابر ترک و خمش، مقاومت در برابر انتشار آتش، گسترش پارگی و همینطور درجه شفافیت، دوام و ضمانتی که کارخانه سازنده می‌دهد، می‌باشند.

مصالح ساختمانی سنتی از قبیل آجر، سنگ و بتن باید در محل کار نصب و سرهم شوند اما سازه چادری کاملا از قبل در کارگاه ساخته می‌شود و در محل به مشتری تحویل می گردد و هیچ گونه فعالیت عمرانی در محل انجام نمی شود. در نتیجه کارگاه تهیه پارچه کششی سالن‌هایی بسیار بزرگ و چند صد متری می باشند. تا بتوانند پارچه کششی مورد نیاز یک سازه چادری را بدوزند. به علت تنوع پارچه‌های کششی و تنوع مصارف مختلف آن‌ها می‌توان از روش‌های گوناگونی برای برش و دوخت پارچه کششی استفاده کرد، اتصال پارچه کششی باید به نحوی انجام گردد که تنش و کشش یک پارچه به‌طور یکنواخت به تکه پارچه کناری منتقل شود و موج یا پارگی بر روی آن اتفاق نیفتد ، بطور کلی ما سه روش اصلی برای اتصال پارچه‌های کششی به یکدیگر داریم

  • چسب پارچهUntitled 1 190x300 - سازه چادری چیست
  • دوخت صنعتی
  • جوش پارچه
call2 - سازه چادری چیست