مزایای سازه چادری در سازه های نوین بسیار تاثیرگذار بوده و بر کیفیت دقت سرعت و هزینه های نهایی بسیار تفاوت ایجاد کرده است. ویژگی های سازه کششی از جمله تنوع رنگ قابلیت جابجایی آسان بدون نیاز به فونداسیون دارای پنجره در کناره ها قابلیت جمع شدن و جدا شدن پرده های کناره قابلیت نصب سریع و آسان در کمتر از ۱ ساعت مانع نفوذ باران و برف و گرد و غبار تامین نور مناسب در روز بدون نیاز به روشنایی الکتریکی قابلیت استفاده در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه (زلزله) باعث رشد سریع این صنعت در دنیا گردیده است.

call2 - مزایای سازه چادری

مزایای سازه چادری

دوام و ماندگاری طولانی

این سازه ها از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند. اگر آنها به عنوان سقف، سایبان و آلاچیق استفاده شود بر خلاف مصالح رایج در ساختمان و بسته به جنس پارچه بین ۱۵ الی ۳۰ سال دوام و پایداری خواهند داشت. این عمر وابسته به پارامترهایی است که در طراحی در نظر گرفته شده اند نظیر میزان دوام پارچه ، استحکام ، کشیدگی و مقاومت کششی . روکش دادن و زدن لاک و لعاب روی پارچه به آن خاصیت ضد حریق (آتش)، جذب اشعه UV خورشید، خاصیت خود تمیز کنندگی و ثبات رنگ را می دهد. سازه های کششی حتی بعد از سالها قرارگیری در معرض بادهای شدید و تغییرات آب و هوایی شکل اولیه خود را حفظ می کنند.

طراحی بهینه ساز

استفاده از حداقل مصالح برای پوشش یک سطح بزرگ و قابلیت بازیافت پارچه موجب می شود تا پارچه مورد نیاز برای سازه های کششی را بتوان بصورت خیلی بهینه طراحی و محاسبه نمود. با حداقل پارچه می توان یک سایبان برای استخر و یا پوشش استخر را طراحی و اجرا نمود.

هزینه کم سرمایه گذاری اولیه

استفاده از پارچه های کششی برای احداث یک سقف بزرگ و بدون ستون های میانی میزان فولاد و آهن و کارهای مرتبط با آن را در پروژه کاهش می دهد، ساخت سازه را آسان تر کرده، سرمایه گذاری اولیه را کاهش داده و سرعت ساخت سازه را نسبت به روش های ساخت و ساز سنتی در مدت زمان بسیار کمتری به انجام می رساند.

call2 - مزایای سازه چادری